Via Crucis en Jetzt Immer Schnee

In memoriam Reinbert
Bestel Tickets

Op 14 februari 2020 overleed Reinbert de Leeuw. Het is in 2025 dus 5 jaar geleden. We gedenken Reinbert met een programma dat identiek is aan het programma waarmee we in 2016 De Ovatie wonnen (de prijs van de schouwburg- en concertzaaldirecteuren). Het is tevens het laatste programma dat we met Reinbert hebben gedaan, los van de fameuze Bach-passies.

Via Crucis van Liszt is een werkelijk schitterend werk dat we in 1987 hebben opgenomen met Reinbert, en daarmee toen een Edison hebben gewonnen. De kruisweg van Liszt mondt in dit programma uit in een witte hel van sneeuw van de Russische Goebaidoelina, met wie Reinbert een sterke persoonlijke band had. Hij heeft haar werk veel uitgevoerd en haar vaak persoonlijk ontmoet en gesproken. Jetzt Immer Schnee, het werk van Goebaidoelina,  is geschreven voor ons. De wereldpremière was onder leiding van Reinbert in 1993. Het is een stuk in de ruimte, de zangers staan om het publiek heen.

Waar Reinbert eerder de piano speelde in Via Crucis en hij Jetzt immer Schnee dirigeerde, gaat nu Paolo Giacometti de piano spelen. ASKO|Schönberg is partner in dit project.

• Nederlands Kamerkoor

Bestel kaarten

Over het Nederlands Kamerkoor

Wij geloven in een wereld waar elke stem klinkt en waar we luisteren naar elkaar. Waar kwetsbaarheid een kracht is en we door middel van koormuziek verhalen over de wereld van vroeger, nu en straks brengen, die mensen raken, verrijken en als vanzelfsprekend verbinden.

Hoe bereik ik jullie?
Over het Nederlands Kamerkoor