Pärt & Palestrina

15.00

Uitverkocht

Categorieën: , ,

Levering 4-5 werkdagen

Beschrijving

Arvo Pärt
Kyrie | The Woman With The Alabaster Box | Gloria | Tribute To Caesar | Credo | I Am The True Vine | Sanctus / Benedictus | Most Holy Mother Of God | Agnus Dei I en II

Palestrina
Delen uit de mis

Nederlands Kamerkoor o.l.v. Risto Joost


In de media:

Hifi.nl: “De schrijnende dissonanten van Pärt vertegenwoordigen een geheel andere muzikale taal dan de destijds in de kerkelijke wereld omstreden polyfonie van Palestrina. De serene sfeer sluit echter perfect aan, en de afwisseling versterkt zowel het muzikale en spirituele effect. Wie de mis van Giovanni Pierluigi da Palestrina liever zonder de prikkelende moderne intermezzi tot zich neemt wordt op de wenken bediend. Dat zo, als je niet tijdig op ‘Stop’ drukt, dezelfde muziek twee keer achter elkaar klinkt is bepaald geen bezwaar. Dit is van een schoonheid waarvan je helemaal niet wilt dat die ooit ophoudt.”

Telegraaf: “Risto Joost moet nog beginnen als chef van het Nederlands Kamerkoor, maar de combinatie geeft nu al een visitekaartje af op het label Globe. Ze hebben de Missa Papae Marcelli van de renaissancecomponist Palestrina opgenomen en laten tussen de misdelen telkens een koorwerk horen van Arvo Pärt, de muziekgoeroe uit Estland, waar ook Joost vandaan komt. Dat de werelden uitstekend samengaan, wekt geen verbazing. De spirituele muziek van Pärt wortelt stevig in voorbij eeuwen. Joost laat zijn koorleden strakke lijnen trekken die toch buigzaam zijn. De mis staat er nog een tweede keer op, maar dan zonder de moderne interpolaties.”

Allmusic: “The Netherlands Chamber Choir has a sumptuous, gorgeous blend and sings with supple fluency. Joost draws shapely, emotionally charged performances from his singers in these Renaissance and Contemporary works, which might objectively be described as austere, but which here glow with radiant intensity. The performances would be excellent starting points for listeners who have ever had reservations about exploring the supposed coolness of these repertoires. The engineering beautifully showcases the choir’s luminous tone and immaculate articulation. Highly recommended.”