Het Nederlands Kamerkoor behoort al meer dan 80 jaar tot de muzikale wereldtop. Met koormuziek als medium verklankt het ensemble maatschappelijke thema’s en werkt samen met andere kunstenaars, zoals acteurs, dansers, dj’s, vj’s en dichters, maar ook met partners uit de zorg, het onderwijs en het bedrijfsleven. Wij geloven dat partnerships met bedrijven bij uitstek kansen bieden om elkaars doelstellingen en merkidentiteit te versterken.
Kunst is schuurmiddel en bindmiddel. Het is de spiegel voor een maatschappij die zichzelf serieus neemt, en die iedereen die er deel van uitmaakt, verbindt. Inclusief én divers. Cultuur heeft bovendien een enorme maatschappelijke waarde. Het is de motorolie van de Nederlandse economie – een economie die in grote mate steunt op toerisme, op een aantrekkelijk vestigingsklimaat, en op de behoefte om samen te werken, te wonen en te leven. Juist in deze tijd van grote economisch-maatschappelijke uitdagingen en onzekerheden willen we graag impact maken, samen met partners uit verschillende sectoren.
Een cultureel product is geen alledaagse handelswaar. De return on investment op cultuursponsoring is moeilijk meetbaar. Wij geloven dat een sponsorship met het Nederlands Kamerkoor positieve effecten kan hebben op het merkimago. Return on Investment is Return on Involvement: door betrokkenheid te geven krijg je uiteindelijk betrokkenheid terug. Hoe doen we dat?
Sponsoring is in onze ogen het opbouwen van een relatie, waarin content en context centraal staan. Wij zien een sponsorship dan ook als tweerichtingsverkeer en willen graag samenwerkingen uitwerken op basis van gelijkwaardigheid en wederkerigheid, waarbij beide partijen meeprofiteren van de uitdrukkingskracht van de gezamenlijke propositie.
Heeft u vragen over de mogelijke samenwerkingen of wilt u hierover met ons van gedachten wisselen, neem dan contact op met de afdeling development van het Nederlands Kamerkoor:
030 – 230 30 24 | development@nederlandskamerkoor.nl