Bedrijven

Partnerships & sponsoring: samen nóg sterker

Het Nederlands Kamerkoor behoort al meer dan 80 jaar tot de muzikale wereldtop. Met koormuziek als medium verklankt het ensemble maatschappelijke thema’s en werkt samen met andere kunstenaars, zoals acteurs, dansers, dj’s, vj’s en dichters, maar ook met partners uit de zorg, het onderwijs en het bedrijfsleven. Wij geloven dat partnerships met bedrijven bij uitstek kansen bieden om elkaars doelstellingen en merkidentiteit te versterken.

De lockdowns van de afgelopen tijden maken goed duidelijk hoezeer cultuur gemist wordt. Kunst is schuurmiddel en bindmiddel. Het is de spiegel voor een maatschappij die zichzelf serieus neemt, en die iedereen die er deel van uitmaakt, verbindt. Inclusief én divers. Cultuur heeft bovendien een enorme maatschappelijke waarde. Het is de motorolie van de Nederlandse economie – een economie die in grote mate steunt op toerisme, op een aantrekkelijk vestigingsklimaat, en op de behoefte om samen te werken, te wonen en te leven. Juist in deze tijd van grote economisch-maatschappelijke uitdagingen en onzekerheden willen we graag impact maken, samen met partners uit verschillende sectoren.

 

Tegenwaarde

Een cultureel product is geen alledaagse handelswaar. De return on investment op cultuursponsoring is moeilijk meetbaar. Wij geloven dat een sponsorship met het Nederlands Kamerkoor positieve effecten kan hebben op het merkimago. Return on Investment is Return on Involvement: door betrokkenheid te geven krijg je uiteindelijk betrokkenheid terug. Hoe doen we dat?

  • Door samen te werken in de ontwikkeling van exclusieve content die onze partner de kans biedt een verhaal te vertellen. Een verhaal bijvoorbeeld van verbinding, of van innovatie, van creativiteit of van topkwaliteit;
  • Door een merknaam te verbinden aan een van onze initiatieven, zoals onze maatschappelijk geëngageerde voorpaginaprojecten, onze (inter)nationale tournees, of aan ons talentontwikkelingstraject NKK NXT.
  • Door samen te werken in het overbrengen van een voor de sponsor relevante boodschap of maatschappelijk urgent thema. Het is dan ook goed denkbaar dat een sponsor onze muziek inzet binnen de eigen marketinguitingen of het Nederlands Kamerkoor gebruikt om een ludieke reclametune te creëren.
  • Door een sponsorship effectief in te zetten om relaties op- en uit te bouwen. Wij zijn in staat een uniek platform te bieden voor de dialoog tussen bedrijven, werknemers en klanten (corporate hospitality en loyalty). Denk aan exclusieve privéconcerten of speciale masterclasses koorzingen door onze topmusici.

Sponsoring is in onze ogen het opbouwen van een relatie, waarin content en context centraal staan. Wij zien een sponsorship dan ook als tweerichtingsverkeer en willen graag samenwerkingen uitwerken op basis van gelijkwaardigheid en wederkerigheid, waarbij beide partijen meeprofiteren van de uitdrukkingskracht van de gezamenlijke propositie.

Heeft u vragen over de mogelijke samenwerkingen of wilt u hierover met ons van gedachten wisselen, neem dan contact op met de afdeling development van het Nederlands Kamerkoor:

030 – 230 30 24 | development@nederlandskamerkoor.nl

Op de hoogte blijven? Ontvang maandelijks concertinformatie, filmpjes, nieuws en meer…

Lees ons privacybeleid