Vorige lichtingen NKK NXT

Het succes van het NKK NXT-programma heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen: de eerste drie jaargangen resulteerden in meeslepende en prikkelende voorstellingen, gebaseerd op thematiek en motieven uit de leefwereld van de jonge zangers. Pioniersgroep NKK NXT 17/18 verdiepte zich in burn-outs onder jongeren, de tweede lichting ontwikkelde een alarmerend visioen over een post-humanistische wereld waarin mens en technologie steeds meer versmelten. De NKK NXT groep van 19/20 bestond uit 9 vrouwen die zich bogen over schoonheidsidealen, individualisme en de kracht van de vrouwelijke stem. Een deel van de zangers kiest ervoor om ook na het traject nog door te gaan met de voorstelling – zodoende zijn een aantal voorstellingen nog steeds te zien op een aantal festivals. Daarnaast vinden ook culturele partners van het Nederlands Kamerkoor hun weg naar dit aanstormend talent en zijn deelnemers in wisselende bezettingen o.a. te zien geweest in samenwerkingen met Oerol, Gouden Haas, Silbersee en Chantal Acda.

Vorige lichtingen NKK NXT