Weihnachts-Oratorium

Johann Sebastian Bach
Bestel Tickets

We luiden traditioneel het feestseizoen in met de jubelende klanken van het Weihnachts-Oratorium, Bach's meesterwerk voor Kerstmis. Met ons koor klinkt dit werk, zoals de NRC het vorig jaar beschreef, "helder als een koude windvlaag, knisperend als de sneeuw onder je voeten."

Elk jaar werken we samen met een ander toonaangevend internationaal barokensemble voor deze speciale gelegenheid. Dit jaar valt de eer te beurt aan het fantastische Vlaamse barokensemble B'Rock, opnieuw onder leiding van onze chef-dirigent Peter Dijkstra, natuurlijk. In voorgaande jaren heeft ons koor samengewerkt met het Freiburger Barockorchester, Concerto Köln en de Akademie für Alte Musik Berlin.

Persreacties op dit programma

“★★★★ Het voelt alsof je door een besneeuwd landschap loopt: de stemmen zijn helder als de frisse lucht, het orkest knispert subtiel als sneeuw onder je voeten.” - NRC

"Als Bach zijn Weihnachtsoratorium had willen laten klinken alsof de hemel openbrak en engelen neerdaalden, dan maakte het Nederlands Kamerkoor dat waar." - Trouw

“Kan het mooier, vreugdevoller, intenser, spiritueler, ja zelfs etherischer dan dit Weihnachts-Oratorium van de grote Bach in een stampvolle, sfeervol verlichte Pieterskerk? Ja, daar is Peter Dijkstra toe in staat! Met 'zijn' Nederlands Kamerkoor en het hem zeer vertrouwde Concerto Köln krijg je het gevoel dat deze kerstervaring alle andere overstijgt.”  - Leids Dagblad

• Nederlands Kamerkoor
  • B'Rock
    orkest
  • Peter Dijkstra
    chef-dirigent
  • Reinoud van Mechelen
    evangelist, tenor
  • ntb
    sopraan
  • Wiebke Lehmkuhl
  • Arttu Kataja
    bas

Bestel kaarten

Over het Nederlands Kamerkoor

Wij geloven in een wereld waar elke stem klinkt en waar we luisteren naar elkaar. Waar kwetsbaarheid een kracht is en we door middel van koormuziek verhalen over de wereld van vroeger, nu en straks brengen, die mensen raken, verrijken en als vanzelfsprekend verbinden.

Hoe bereik ik jullie?
Over het Nederlands Kamerkoor

Ook interessant voor u

Steel Stolen