Bobbie Blommesteijn - Sopraan

Bobbie Blommesteijn (1989) werd smoorverliefd op koormuziek toen ze op haar zevende werd toegelaten op de Haarlemse Koorschool en het bijbehorende Kathedrale Koor St. Bavo. Daar kreeg ze bovendien al op jonge leeftijd de kans om concertzalen door heel Europa ervaring op te doen. Daar is ze nog altijd intens dankbaar voor. Ze zette haar muzikale opleiding voort op het Koninklijk Conservatorium Den Haag en het Conservatorium van Amsterdam, waar ze studeerde bij onder andere Manon Heijne en Sasja Hunnego.

Kijk en luister naar Bobbie
  Bobbie Blommesteijn - Sopraan

Bobbie is een ervaren en veelgevraagd ensemble-zangeres, en naast haar werkzaamheden met het Nederlands Kamerkoor werkt ze met onder andere Cappella Amsterdam, Collegium Vocale Gent, de solisten van het Balthasar Neumann Chor, Arcangelo en Voces8. Met deze ensembles trad ze onder meer op in het Concertgebouw in Amsterdam, de Liszt Academy in Budapest, de Elbphilharmonie in Hamburg and de Royal Albert Hall in Londen. Naast haar ensemblewerk is ze ook regelmatig te beluisteren als solist in Cantates en Oratoria.

Theater en kleinkunst

Naast haar liefde voor de koormuziek ontwikkelde ze een fascinatie voor (amusements)theater en kleinkunst. Na het conservatorium ging ze Theaterwetenschap studeren aan de Universiteit van Amsterdam waar ze zich zowel tijdens haar bachelor als haar master focuste op theatergeschiedenis, en kleinkunstgeschiedenis in het bijzonder. Zo werkte ze, naast haar werk als zangeres, als freelance recensent, schrijver en onderzoeker, en werkte ze mee aan de publicatie ‘1001 vrouwen in de 20e eeuw’.

In haar vrije tijd houdt Bobbie van boeken lezen, (bord)spelletjes doen, pottenbakken, koken en reizen. Bij voorkeur naar een plek waar ze optimaal gebruik kan maken van haar duikbrevet! Ze woont in Haarlem met haar rode kater Jannes en een zooitje kamerplanten.

"Hoogtepunten bij de solisten [...] sopraan Bobbie Blommesteijn met de gevoelig gezongen hymne 'O salutaris hostia."

NRC 2024