Jasper Schweppe - Bas

In Zwolle begon Jasper (1969) aan het Conservatorium met zijn studie Uitvoerend Musicus. Aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag behaalde hij zijn diploma.

Jasper heeft ervaring met veel verschillende muziekstijlen zoals Gregoriaans, vroege barok en barok. Een speciale interesse heeft hij voor de componisten Claudio Monteverdi en Constantijn Huygens. Hij heeft in diverse operaproducties gezongen. Met het Orkest van de 18e eeuw zong hij mee in de internationale productie Les Indes Galantes van Rameau.

Kijk en luister naar Jasper
Jasper Schweppe - Bas

Bij het Musicora in Parijs won Jasper de eerste prijs. Dit is een concours voor het Franse Lied uit de Twintigste Eeuw. Jasper zingt in veel belangrijk professionele koren in Nederland. Zijn cd’s La Bonne Chanson met liederen van Fauré op teksten van Verlaine en Die Winterreise van Schubert werden door de pers lovend ontvangen. Cd-opnames van Poulenc-liederen op teksten van Paul Éluard en de Schöne Müllerin van Schubert staan gepland voor de zomer en het najaar van 2017.

Jasper is getrouwd, heeft 3 zoons, 4 katten en een hond. Verder vindt Jasper vindt het leuk om een paar keer per week te wandelen in Dalfsen en vindt het alle seizoenen heerlijk om de natuur te ervaren. Hij gaat een paar keer per jaar naar Texel en vliegert daar in de zomer met grote krachtige stuntvliegers.

Sinds 2005 is Jasper kernlid. Daarnaast is hij werkzaam als artistiek coördinator van het Nederlands Kamerkoor.

"Als je in een koor zingt dan kan je ineens een energie voelen, dan lijkt het alsof je met elkaar opstijgt."

Jasper Schweppe - The Personal Archive Sessions