De Nobelkring

De Nobelkring is dé ontmoetingsplek voor particuliere gevers van het Nederlands Kamerkoor. Vernoemd naar founding father Felix de Nobel, die het koor in 1937 oprichtte. Dankzij de bijdragen van De Nobelkringleden, zijn wij in staat producties te presenteren die het verschil maken. Op het gebied van innovatie en talentontwikkeling. Onze Nobelkringleden dragen bij aan die internationaal spraakmakende projecten die anders niet tot stand zouden kunnen komen, zoals Van Gogh in Me of Vergeten, een concert over dementie. En dankzij de steun van De Nobelkring geven we startende professionals een kans met het veel geprezen ontwikkelingstraject NKK NXT. Het is prachtig om dat samen met onze Nobelkringleden te kunnen bewerkstelligen.

Ja, ik ontvang meer informatie over De Nobelkring
De Nobelkring

Privileges

Als Nobelkringlid houden onze chef-dirigent en directie u als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij het Nederlands Kamerkoor. We organiseren door het seizoen heen gelegenheden waar u de intense schoonheid van koorzang op exclusieve wijze kunt beleven, waar u onderling ervaringen kunt delen, waardevolle contacten op kunt doen en onderhouden. En na afloop van een concert heffen de zangers van het Nederlands Kamerkoor uiteraard met u het glas. Daar hoort u uit eerste hand over de ins en outs op het podium en achter de schermen.

U ontvangt uitnodigingen voor concerten en bijeenkomsten in binnen- en buitenland. Door het seizoen heen delen we met u de feestelijkste momenten. De seizoensopening bijvoorbeeld, of het Weihnachts-Oratorium van Bach. Ook heeft u de mogelijkheid om exclusief repetities van het koor bij te wonen.

Periodieke schenking

Leden van De Nobelkring doneren tenminste € 1.000 per jaar gedurende een periode van minimaal vijf jaar. Uw periodieke gift aan het NKK Fonds, dat de culturele ANBI-status heeft, is fiscaal aftrekbaar. Met onze rekenmodule berekent u uw belastingvoordeel.

Naar onze rekenmodule

NKK Fonds

Om de band met de grote gevers te versterken en deze groep verder uit te breiden werd medio 2020 het NKK Fonds opgericht, waar grotere schenkingen en donaties worden ondergebracht. Nobelkringleden sluiten een schenkingsovereenkomst af met het NKK Fonds. Het bestuur van het NKK Fonds waarborgt dat uw gift rechtstreeks bijdraagt aan bijzondere projecten van het Nederlands Kamerkoor.

Meer informatie NKK Fonds
NKK Fonds

"De concerten van het Nederlands Kamerkoor ontroeren, boeien en intrigeren ons en wij genieten elke keer weer."

Maartje van Weegen en Joop Daalmeijer, lid van de Nobelkring

Heeft u vragen?

Wij bespreken graag met u op welke manier u het Nederlands Kamerkoor wilt ondersteunen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze collega’s Margot Palmen en Margriet Stok.
Telefoon 030 230 30 20 of 06 1495 79 74.

Of vul onderstaand formulier in. Wij nemen zo snel mogelijk persoonlijk contact met u op.

Contact per e-mail
Heeft u vragen?

Ik ontvang graag meer informatie